Inhoud
Inleiding
In deze opleiding krijg je een breed aanbod van mogelijkheden om leerlingen van het basisonderwijs aan de slag te gaan met ICT en STEAM.
Inhoud
In deze laagdrempelige workshop maak je kennis met een groot aantal mogelijkheden die kunnen ingezet worden om ICT en STEAM (en programmeren!) aan te leren in het basisonderwijs. Als leerkracht hoef je zelf geen programmeerkennis te hebben om aan deze sessie deel te nemen.
Na een korte introductie over het nut van programmeren, ga je aan de slag met een reeks concrete hardwareoplossingen van beginner tot gevorderde: Bee-bot, Osmo, Ozobot, Primo, ...
Ook apps komen aan bod: Quiver (augmented reality), Run Marco, LightBot Hour, Scottie Go!, Scratch Jr, Lego Education WeDo,...
De bedoeling van deze opleiding is om kennis te maken met een brede waaier aan mogelijkheden zodat je een selectie kan maken van wat je aanspreekt om daar zelf in de klas mee aan de slag te gaan.
Voorstelling Fyxxilab
Deze opleiding vindt plaats in het Fyxxilab. Dat zorgt voor wat extra's:
- Voldoende oefenmateriaal
- Creatieve en innovatieve ruimte, een 'Klas van de toekomst' met verschillende innovatieve STEM & STEAM-tools, ruim ICT-aanbod, ...
Neem dus zeker ook even een kijkje op www.fyxxi.be!
Resultaat
Na deze opleiding zal je op de hoogte zijn van wat er zoal op de markt is -zowel hardware als software- om leerlingen te leren programmeren in het basisonderwijs, zonder dat je hiervoor als leerkracht zelf moet kunnen programmeren.
Verplichte kennis/vaardigheid
Dit heb je minstens nodig om de opleiding te kunnen volgen.
Basisvaardigheden computergebruik
Site(s) met meer info
Doelgroep
Leerkracht - DocentPedagogisch ICT-coördinator
Pedagogisch begeleider
Onderwijstypes
Lager onderwijsBuitengewoon lager onderwijs