Inhoud
INLEIDING
Arduino is een open source computerplatform, waarmee het mogelijk wordt om informatica te koppelen aan fysieke objecten. Arduino maakt het mogelijk om objecten te laten reageren op hun omgeving aan de hand van sensoren, schakelaars, ... Het is dus een apparaat om fysische informatica makkelijk en toegankelijker te maken. De Arduino is oorspronkelijk ontworpen voor kunstenaars om in hun kunst interactie te kunnen verwerken. Maar met Arduino kan je natuurlijk nog veel meer, denk aan robots, theremins, afstandbedieningen, ... Hij wordt zelfs gebruikt als het brein van een 3D-printer!
Resultaat
Je krijgt van ons een eerste basis mee om aan de slag te gaan met arduino. Wens je na deze sessie diepgaander aan de slag te gaan met de controllers? Schrijf dan in voor een van onze gevorderde sessies.
Na deze sessie zal je meer praktijkervaring hebben opgedaan met Arduino (een open-source hardware microcontroller board), de basisprincipes van de code onder de knie hebben en meer zicht hebben op electronica.
Voorstelling Fyxxilab
Deze opleiding vindt plaats in het Fyxxilab. Dat zorgt voor wat extra's:
- Voldoende oefenmateriaal
- Creatieve en innovatieve ruimte, een 'Klas van de toekomst' met verschillende innovatieve STEM & STEAM-tools, ruim ICT-aanbod, ...
Neem dus zeker ook even een kijkje op www.fyxxi.be!
Verplichte kennis/vaardigheid
Dit heb je minstens nodig om de opleiding te kunnen volgen.
Basisvaardigheden computer.
Mooi meegenomen
Met deze kennis/vaardigheid heb je wat voorsprong, maar het is niet strikt nodig.
Ervaring met programmeren is mooi meegenomen, vooral het logische denkvermogen zal je nodig hebben.
Doelgroep
Leerkracht - DocentPedagogisch ICT-coördinator
Pedagogisch begeleider
Onderwijstypes
Secundair onderwijsBuitengewoon secundair onderwijs
Hoger onderwijs
Volwasseneneducatie